Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Jest samo err czy z jakimś numerem tego błędu tak jak to jest w biedronowym? Co instrukcja mówi w tym przypadku ?
    jest samo err, instrukcja mówi : << jeśli zmierzone napięcie jest niższe niż 3,8V lub wyższe niż 15V, akumulator nie jest ładowany. Na wyświetlaczu pojawia się komunikat err. Urządzenie przełącza się w tryb standby >> i tyle w temacie ...

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

    no dobra, ale wracając do meritum - dlaczego wyłazi ten ERROR ?
    Jest samo err czy z jakimś numerem tego błędu tak jak to jest w biedronowym? Co instrukcja mówi w tym przypadku ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    60 efb za 320-350 jest do kupienia. 60 agm to już bliżej 500.
    Centra niestety nabija sakiewkę jankesom.
    http://sklep.prostowniki-akumulatory...AaAkd7EALw_wcB

    a może używka za 200 pln po fanatyku car audio?
    Ostatnio edytowany przez spj; 5971.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Rezystancja układu aku plus samochód jest nie teges. Jak chce Ci się odepnij jedna klemę i podłącz wtedy. Oczywiscie na programie samochodzik czyli 12v

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    koka, zrób analogiczną próbę w innym aucie lub wymień prostownik.

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Err oznacza odwrotne podłączenie lub poniżej 7,6V po testach.
    odwrotne podłączenie absolutnie wykluczone, a skoro kręci i odpala to nie ma poniżej 7,6V ... ERR pojawia się natychmiast po podłączeniu zasilania ...

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Err oznacza odwrotne podłączenie lub poniżej 7,6V po testach.

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    W tym przypadku śmiało możesz tradycyjnie ...
    no dobra, ale wracając do meritum - dlaczego wyłazi ten ERROR ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    W tym przypadku śmiało możesz tradycyjnie bo nie masz zarzadzania ładowaniem. Jak lądowałem tradycyjnie z pominięciem BMSa akumulator dostał na łeb i wg systemów miał 10%Health a nabity był po korek. Tam gdzie jest zarządzanie energia ładujemy przez port (-) jak nie ma nic takiego to nie ma takiej konieczności.

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    ...jakie auto masz? Start stop jest bo nie zawsze można ładować na minusie akumulatora
    jak w podpisie (Leon 1M) - auto dość leciwe, więc start stopu brak następne podejście będzie do elementu nadwozia ( - ) skoro ma to znaczenie ...

    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    ...W Passacie i Superbie nie wolno i to nawet ASO tak mówi
    nie wiedziałem

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

    no coś ty ... serio ???
    Tak koniecznie tak zrób




    buahahah nie wytrzymałem.
    koka jakie auto masz? Start stop jest bo nie zawsze można ładować na minusie akumulatora
    W Passacie i Superbie nie wolno i to nawet ASO tak mówi 18A41A57-36FE-4ADB-9AFF-B1561CD63EFF.jpeg

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
    Ja zaczynam mieć wrażenie, że mój ZAP AGM jest jakiś trefny, nie umiem już znaleźć innego wytłumaczenia
    Niekoniecznie jeszcze go podniesiesz.

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Warto plus (czerwony) podłączyć z biegunem dodatnim akumulatora.
    no coś ty ... serio ???

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Warto plus (czerwony) podłączyć z biegunem dodatnim akumulatora.

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Kupiłem w Lidlu "ichną" ładowarkę :



    podpinam pod aku (bez odpinania klem, roczny TUBORG SILVER 63Ah 610A) i ... zonk - ERR i lipa ... aku trzyma, ot prewencja przed zimą - kreci i silnik odpala, więc napięcie nie jest ani za małe ani za duże. Nie próbowałem ładować solo, bo padało i zimno było w końcu podpinam "zwykły" prostownik :



    i ładuje "jak ta lala" - po ok 8 godz. wskaźnik pokazuje "full" i bardzo lekko gazuje - była późna noc, więc zostawiłem do rana ( w końcu ma podtrzymanie). Dziś w pracy podpinam Lidla testowo pod aku (solo) 12V 9Ah(od instalacji alarmowej) i wszystko działa - pokazuje napięcie i rusza z ładowaniem. O co kaman ? czy ładowarka jest tak chimeryczna ? pytałem posiadaczy i prawie każdy ładuje bez odpinania i jest ok, czy to mój aku szwankuje ? jedynym układem, który był w tym czasie "na czuwaniu" (migająca dioda to sygnalizuje) to układ wyłączający zapłon i pompę paliwa - ot takie zabezpieczenie ktoś sobie zafundował - ale upływność z tego powodu jest minimalna.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Ile lat od daty produkcji ma i co się dzieje

    Zostaw komentarz:


  • naver
    odpowiedział(a)
    Ja zaczynam mieć wrażenie, że mój ZAP AGM jest jakiś trefny, nie umiem już znaleźć innego wytłumaczenia

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Agm sprawdza się w specyficznych warunkach dużego poboru pradu na postoju tj. gsm/gps/cam/webasto gdzie standardowy aku leci po roku a agm wtedy wytrzyma 3-5lat.
    I błyskawicznie ładuje się bez skutków ubocznych bo przy rezystancji powiedzmy 5,5 mOhm zaciąga prąd z altka a miło.

    Faktycznie tam gdzie kwasiak nie da rady AGM pożyje kilka razy dłużej szacuje się ze 10 lat tradycyjnego użytkowania.

    ma jeszcze jedna zaletę -wydajność prądowa nieporównywalnie większa czytaj odpalisz prawie zawsze nawet przy bardzo niskim napięciu.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Agm sprawdza się w specyficznych warunkach dużego poboru pradu na postoju tj. gsm/gps/cam/webasto gdzie standardowy aku leci po roku a agm wtedy wytrzyma 3-5lat.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Daje się największy jaki można w podstawie zamontować. Moc alternatora ma drugorzędne znaczenie.
    rowniez mit o niedoładowanym akumulatorze z powodu jego większych rozmiarów tez zostawiłbym w spokoju.

    w O1 podstawa akumulatora dźwignie max 248mm czyli 60Ah maksymalnie
    w O2 i O3 278 mm czyli 70Ah.(najlepiej AGM)
    Chcac mieć długowieczny aku jeśli mie AGM to obowiązkowo z korkami, ciężki o najniższym (tak to nie pomyłka) prądzie rozruchowym.
    Pytanie ile taki AGM wytrzyma, 10 lat?
    Chodziło mi po głowie kupna AGMa, ale kupiłem Centre 53Ah za 240zł ma trzy lata gwarancji, więc 500zł za AGM to jest trochę więcej.
    Padnie Centra za trzy lata to będzie znowu nowy z gwarancją.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    60 efb za 320-350 jest do kupienia. 60 agm to już bliżej 500.
    Centra niestety nabija sakiewkę jankesom.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Pewnie ze warto ... ale cenowo już są blisko AGM. Na pewno lepsze to niż €entra Fjutura.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Czy nie warto zainteresować się akumulatorami pośrednimi pomiędzy standard a agm czyli EFB (cena-zapotrzebowanie tam, gdzie fabrycznie nie potrzeba agm-a) i np. polskiej produkcji http://www.autopart.pl/oferta/osobow...cze/galaxy-efb

    Jakieś opinie o tym typie akumulatora?
    Ostatnio edytowany przez endryu; 861.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Varta jest liderem a jak 60 ah wystarczy to polecam. Bosh to Varta wiec jak masz taniej to spoko. Bosh S5 jest słabsza odmiana AGM od S6. Im większa pojemność jaka zmieścisz tym lepiej

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Mam Octavię 2 z 1.4 TSI i tak jak pisałem wcześniej że względu na użytkowanie auta większość w mieście chciałem kupić agm. Z tego co patrzyłem to właśnie zastanawiałem się nad zapem dodatkowo znalazłem właśnie Boscha s6 agm 60a 680a s6005 lub vartę d52 60a 680ah. Ceny wszystkich trzech są podobne więc dlatego zastanawiam się czy brać najtańszy czy patrzeć na markę.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...